dijous, 12 de febrer del 2009

SALVADOR DE BAHIA

cal que digui el que cal fer? clica!!


Quasi 30 hores de bus!!!!!!!! Els billets d’avió tenen uns preus desorbitats i no ens ha quedat més remei...

Evitarem les ciutats grans, vam dir abans de marxar. Però algunes no ens les pode saltar. Així que aquí estem!!

Salvador de Bahía és la quarta ciutat més important de Brasil, amb una població de quasi 2 milions bahaians, blancs i sobretot negres. La religió i la música formen part de la vida quotidiana, tant com el menjar o el dormir.

El centre històric, el Pelourinho, recorda una mica a la Habana de Cuba, però de carrers empinats. En l’actualitat és considerat per la UNESCO com el conjunt arquitectònic colonial dels s. XVII i XVIII més important de tota Amèrica. Queda justificada la nostra parada J

El nostre allotjament es troba a Barra, a la platja. El centre pot resulta molt atractiu, però no hem d’oblidar que també és centre de delinqüència i prostitució. A Barra estem millor i en un Hostel on hem conegut gent molt agradable i de tots els llocs del món.

Coses que té el destí!! Ens hem retrobat amb una parella de xilens, en Mario i la Carolina!! Ens allotjavem al mateix lloc a Rio, jeje, i tenen una proposta que no ens hi podem negar: anem a Praia do Forte i al centre TAMAR!!!!!!!!!!!!!

El Projecte Tamar va nèixer el 1980 davant la necessitat de protegir les tortugues marines, incloses dins de la llista d’espècies amenaçades. A la costa de Brasil es tenen registre de 5 de les 7 espècies de tortugues marines que existeixen i vam tenir la sort de conèixer-les una mica millor i de presenciar el naixement d’unes quantes!!!

En Miquel i jo ja ens veiem mànigues amunt ajudant a aquelles petites criatures a sortir del niu. Que boniques!!!

A més de tortugues, al centre tenen una gran diversitat de fauna marina: diferents espècies de peixos, meros de més de 2 metres!! morenes verdes, estrelles de mar, eriçons, taurons i rajades (que s’apropaven juganeres per què les acariciessis!!).

Un dia fantàstic.

Esperem que gaudiu amb les fotos
Fotos de TAMAR





2 comentaris:

Anònim ha dit...

hola bona nit

Cristian ha dit...

Hola queridos viajantes!
us avisu ke us pegare una mica la chapa "actualizantvos" lo que es la meva vida fins avui! primer de tot dirvos ke ja no em feu una enveja normal com avans, ara ja em comenceu a fer fastic am tot lu ke estic veient.
De la meva temporada estresant de examens us puc dir ke no la tornaria a repetir perke sempre es desagradable, pero weno u e aprovat tot encara ke les notes no man agradat molt (tot i que en economia e tret un 9, pero les demes esperava mes, pero weno no em puc queixar), al juny espero ke sigui millor.
No paro de fer practikes i es agobiant planejarles totes intentant ke no coincideixin entre elles. jo no tocare tortugues, ratlles, taurons, ni ajudare a neixer tortuguetes... pero e inseminat porkes, les hi e fet ecografies, e vis neixer porkets, e fikat la va pel cul i vagina a porkes i a caballs, e sangrat a aprox 70 ovelles, e tret sang, ous y semen a truxes de riu i mes koses ke no menrecordo ara. al final no vai nar a escocia al concert per problemes economics de jon pero durant semana santa estare a zoo de barna, si tot va be anire a doñana am els linces la primera quinzena de juliol i desde al 20 de juliol a 31 de agost al zoo de santillana del mar (Santander) per fer les meves estancies com a veterinari (noticia que e congut fa mitja oreta!!)
mis kerido jerbos no paren de cria i ja estic fins al moño! fins ara, frisona a tingut ja uns 30 fills...
el rugby mesta matan, no sabia ke em podien fer tan de mal tantes coses al ora, encara ke mu paso molt be i fins i tot vaig marcar en lultim partit ("ensayo" en la jerga)
Crec de moment no tinc res mes a dir, suposo ke perke me aixecat aviat i no tinc encara el cap per pensar! seguiulo pasant be com fins ara i aneu am compte quan aneu a la platja i deixeu les coses por ai (ke ja man contat el papas)...

un peto meu i de ñou desde zgz!!(ke tambe va miranvos per el blog i comparteix la mateixa enveja)

CRISTIAN