divendres, 20 de març del 2009

JERICOACOARA, "no em trepitgis que porto xancles..."

Jericoacoara no és com res que hagim vist fins ara, és de postal!!! Poblet petit, amb carrers de sorra, platges immenses que canvien completament amb les marees, dunes enormes de sorra blanca i unes postes de sol de vius colors ataronjats i vermells que tenyeixen el cel cada vespre.

Les distàncies a Brasil són molt grans i desplaçar-te pel nord del país encara les fa més llargues per la falta d’infraestructures i l’estat de les carreteres.

De Natal vam agafar un bus fins Fortaleza (8 horetes), on vam fer nit en un alberg on l’habitació feia una pudor insoportable a humitat i tot se’t quedava enganxat, ecs! Sort que només era una nit! Però vam provar el millor caputxino del viatge al Centre Cultural Dragâo do Mar.

L’endemà va ser una nova sessió de 6h de bus fins Jijoca, on l’hostesa de la companyia es va dedicar a torturar-nos amb el DVD d’un grup de música nyonyíssim. Primer CD1, després CD2 i, per si no era suficient, CD1 un altre vegada!!!! Vinga corasao i voçé!!!

De Jijoca a Jeri vam anar amb un “bus 4x4”, durant una horeta més per uns caminets de terra inundats i per la platja, és l’única manera d’arribar-hi, sort que el lloc s’ho val :)
Allí vam conèixer a Jorge i Diego, dos estudiants almerienses mu majos amb els qui hem compartit aquests dies.

Aquí la vida transcórrer a un altre ritme. La gent es lleva d’hora (surt el sol vora les 4:30), moltes botigues obren a mitja tarda, camines descalç pels carrers, hi ha cavalls, ases, bous, gats i gossos per tot arreu, no hi ha cap lloc on treure diners (en Miquel ha fet una excursió de quatre hores i mitja per poder pagar la pousada) i el dia acaba una increïble posta de sol que tothom contempla des de dalt de la duna, donant pas a la vida nocturna (18h.) molt més activa. Capoeira, música, tothom al carrer i alguna que altra pluja tropical per acabar de refrescar l’ambient i netejar els carrers, que es coverteixen en rius de fang intransitables.

Es pot demanar més? Doncs sí, anar a cavall per aquest petit paradís. Experiència que recomanem especialment.

Esperem que gaudiu de les fotos que tant han costat de seleccionar, totes eren espectaculars!!!

N'hi ha més aquí

soda ha dit...

Precioses les fotos. Una meravella.